mandag den 1. april 2013

Kludetæppe

blev det tid til at prøve at hækle med gammelt sengetøj. Efter vi har solgt vores sovesofa med dertilhørende rum til sengetøj (øv, at opbevaringspladsen også røg i den handel..), så var der lidt af min kærestes sengetøj fra ungkarletiden, som enten skulle ud ELLER forvandles til et fint tæppeprojekt. Touch choice? I think not.

Det tager lang tid og gør tæmmeligt avs i fingre og håndled, men jeg synes faktisk, at det bliver vældigt fint - selvom jeg har hadet sengetøjet, så passer farverne super fint til sådan et projekt og faktisk også okay til vores farver herhjemme. 
Måske ender sengetøjet sine dage som fin bademåtte? Ingen ved det endnu, men her er i hvert fald nogle proces-billeder til inspiration:


  
Jeg river strimler på lige over en centimeters bredde og bruger en træhæklenål str. 9. I midten lavede jeg fastmasker gennem begge masker, men nu er jeg begyndt at bruge stangmasker gennem bagerste maske, sådan at der kommer et cirkelmønster, som kan give lidt mere spil. Jeg overvejer at kaste mig ud i et lidt blomster/doily-inspireret look, når jeg nårlængere ud, men måske bliver det for meget..? 

Smid mig gerne en kommentar eller et link til dit projekt :)


To be continued....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar