søndag den 7. april 2013

Vitrinesjov - del 3: Fra antikvitet til moderne og kæk vitrine (DIY)

blev vitrineskabet færdigt. Og ret fint, hvis jeg selv skal sige det.

FØR


EFTER



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

DIY - Forvandlingen:


  


1. Først skrabede jeg klistermærkerne af lågen med en glasskraber og gav skabet en ordentlig skrubber med en skuresvamp. Dernæst var det klar til første lag akrylmaling indvendigt, som billedet ovenfor viser. To lag mere skulle der til, før det så fint ud - og efter første lag besluttede jeg også at blande lidt hvid i malingen, fordi farven var lidt for kradsbørstig i forhold til min plan om "sart mint".


















2. Efter at have levet med det mørkorange ydres lidt kvalme kontrast til det nu fine mintfarvede interieur, blev det langt omlænge godt nok vejr til en gang spraymaling i tirsdags efter arbejde. Først maste jeg omhyggeligt aviser ind under kanten, så glasset ikke skulle nyde noget. Den glansfulde sorte spray er fra Bilka og hedder Plasti-kote Gloss Super - den er super god og faktisk ganske billig.















3. Efter to lag (og store vilde kramper i fingre og hånd!) ser skabet sådan ud.  























- Og det endelige resultat med glas, arvestel, duge o.s.v. - og selvfølgelig min fine Kählervase på toppen. Mmm...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar