onsdag den 16. oktober 2013

Kobber-DIY og nyt kreahjørne



Kobberdillen raser i boligblade såvel som her i blogland til efteråret, og selvfølgelig er jeg også ramt.
Derfor kunne jeg ikke dy mig for at kaste lidt kobberfarvet glamour ind fra sidelinjen, da jeg alligevel var igang med at indrette mit nye kreahjørne, som nu bliver en del af stuen. Hvorfor det skal flytte så kort tid efter, at vi flyttede rundt på overetagen? Det er en helt anden historie, som må blive åbenbaret i et senere indlæg. 
Det er lidt af en udfordring at få krearodet til at blive en integreret del af stuens stil, skulle jeg hilse at sige, men med lidt nyt, lidt flid, lidt inspiration og en god portion optimisme, er det vist lykkedes...selvom det kræver lidt tilvænning. Og nok også en ny, funky stol eller taburet på et tidspunkt. Måske gemmer der sig et kommende projekt der?

DIY's: Kobberpift med maling på nul komma fem

Med et strejf kobberfarvet akrylmaling kan man nå langt med sin kobbermani for få knaster.

Du skal bruge:

- Metalic-akrylmaling i den nuance, du ønsker (Jeg har købt en tube Reeves Fine Artist Quality Acrylic i farven "Bronce" (til ca. 25 kroner) som i mine øjne tilsvarer rigtigt kobber ret godt. Den de kalder " kobber" er meget rød i tonen, efter min smag, men det kommer jo også let an på, hvad den skal matche...)

- En god blød pensel

- Plastikunderlag eller avis til at lægge under (jeg bliver altid overrasket over, hvor jeg ender med at have maling siddende efterfølgende, så det kan anbefales at tage sine forholdsregler)

- Noget at male (Duh!) - i mit tilfælde en billig korkopslagstavle med ubehandlet træramme og en skotøjsæske. Og jeg skal helt sikker også finde noget mere i gemmerne eller på loppen at give et strejf med penslen.

- Evt. tape til afdækning

Og voilà: 


Jeg gav bare kassen et enkelt lag, fordi jeg faktisk syntes det gav en fed, lidt rustik effekt næsten i stil med årerne i træ, at man kan skimte det mørke pap igennem, men med to-tre lag, så kunne man også dække den fuldstændigt for en mere metal-agtig feeling. Rammen har fået to tynde lag og korken var først afdækket med tape rundt i kanten.

Og sådan ser mit nye kreahjørne så foreløbigt ud. Nu mangler der bare lidt på opslagstavlen, en kraftig oprydning og udsmidning af de resterende supplies og et nyt, flot cover til min symaskine, så den også kan få lov at stå fremme, og så er det good to go!


Billedet fra Boligmagasinet er i billig ramme fra Ikea, og det lille hus med skrift (og hulrum, som helt sikkert skal udnyttes. Måske til tråd?) er købt i Sinnerup for 99 kroner.

Hvad synes du? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar