mandag den 25. november 2013

Papirstjerner

I dag holder jeg desværre hjemmedag, fordi min ryg værker så frygteligt - men for ikke at blive helt bims, har jeg kreaet lidt og lavet fine papirstjerner.
Jeg har både foldet de helt klassiske julestjerner af strimler i fint sølvfolie og lavet nogle lidt mere spændende efter den overskuelige opskrift på denne her blog: http://annekata.com/2010/11/tutorial-super-simple-paper-stars/

Ud fra mine billeder fra seancen kan du måske få et indtryk af processen og hvor nemt, det faktisk er:







Og vupti så var der masser af fine stjerner til at hænge i vinduet, og jeg skal helt klart lave mange flere.


OBS:
Papiret til de store stjerner er fra Tiger, og som et ekstra tip vil jeg anbefale en god limstift eller, som jeg har brugt, en limstrimmeldims (jeg aner ikke, hvad den rent teknisk hedder - men hold op den er praktisk og klæber med det samme uden lim ud over det hele) til stjernetakkerne, og at man kun benytter den mere flydende slags, når de to skal sættes sammen. Derudover er det smart at bruge en saks eller kuglepen til at mase papiret godt sammen i hjørnerne af spidserne, så man er sikker på, de bliver limet fint til.

Det viste sig, at vores kat synes, det er vældigt spændende med alt det folde-/flettesjov og bare måtte klaske sig ned og være med: 



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar