mandag den 13. januar 2014

Hæklet babykyse med muslinger



Jeg kunne ikke dy mig og var liiige nødt til at hækle denne her skønne neonorange kyse til baby i fint muslingemønster.

Opskriften er fra bogen Blødt til baby, som jeg har lånt på biblioteket - og som jeg nok også er nødt til at anskaffe mig på et tidspunkt, for der er nogle rigtig fine sager i den. (Psst: Forfatterinden, Sidsel Sangild, har bloggen paakrogen.wordpress.com, som er et kig værd)

Fordi jeg har brugt et tyndere garn og åbenbart hækler lidt til den stramme side, har jeg måttet afvige og bruge en nål 4 i stedet for den anbefalede 3'er. Når man lige lurer opskriften, så er kysen både et nemt og hurtigt projekt, skulle jeg hilse og sige.

Resultatet i det flotte neonfarvede strømpegarn er da blevet meget godt, n'est ce pas? 
Jeg glæder mig i hvert fald til at se lillepigen i den, når hun ser dagens lys om tre måneders tid. Og nårh ja, så er jeg allerede gået i gang med en kjole, der kan passe til i farverne efter samme mønster som kjolen til Esther.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar