lørdag den 1. februar 2014

Retro babydynebetræk


Hvilken bedre måde at bruge et 70'er-vintage-dynebetræk på end et lille nyt af slagsen til baby?
Så det brugte jeg min eftermiddag på at få flækket sammen. Først var jeg i tænkeboks: Skulle det have tittekant og i så fald i hvilken farve? Skulle det hellere have blondebort? Hvordan skulle det kunne lukkes? Overvejelserne endte med det her:




(Og ja, det kunne godt lige have brugt et strygejern - men da jeg var færdig, var min ryg det også. Ouch...)


Babydynebetrækket har fået en blondebort, som er syet på med tre rækker neonkoralfarvet tråd - det giver lige et lidt moderne pift, synes jeg.


Betrækket lukkes med tre perlemorstrykknapper forneden og har fået en snip orangestribet bånd i siden. 

Nu mangler jeg bare at sy et matchede pudebetræk, som jeg tænker skal være helt enkelt med pyntestikning i kanten - men da lillepigen alligevel ikke skal sove med pude det første lange stykke tid, så tænker jeg, at det ikke ligefrem haster... 

....Jeg synes lidt, der mangler noget! Så jeg har just bestilt 100 symærker med "Frøken Thy", så mine syprojekter kan få den sidste finish. Og mon ikke det her skal have et forneden..? Og glæder damen sig til at de kommer med posten? Mais oui!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar