fredag den 29. august 2014

"Suttekæder, gulerødder, halsen af en...æble-DIY?"

Når man er en travl barselsmama er det rart med nogle små projekter, der kan blive færdige i en fart, fx en halv babylurs tid. Hækling af suttekæder er et godt bud - her er de sidste dages produktion: 

Der er mange flotte bud på hæklede suttekæder/-snore her i Blogland, men jeg kan egentlig godt lide det helt enkle. Og så kan man jo lave én i alle yndlingsfarverne, så det passer til podens klude..? 

Det lille æble har jeg selv fundet på, og det er hurtigt lavet:

Alle masker om en magisk ring. 

- Begynd med tre luftmasker
- 3 dobbeltstangmasker
- 3 stangmasker (elsker at min ordbog synes, jeg skal skrive "stanglakridser"!)
- 1 fastmaske
- 1 dobbeltstangmaske
- 1 fastmaske
- 3 stangmasker
- 3 dobbeltstangmaske
- 3 luftmasker der hæftes med en kædemaske på ringen.
- Skift derefter til grønt garn og lav en luftmaske og en halvstangmaske til bladet. 
- Hæft ender og voila!

Derudover har hæklenålen også haft travlt med dette sunde projekt: 
En porre og to gulerødder til min bonusniece Esther i 1-års gave. Og det er helt sikkert ikke de sidste grøntsager fra min hånd...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar