torsdag den 20. november 2014

Hjemmesyet betræk til voksi-/drømmepose

Så lykkedes det! Endelig fik jeg mig taget sammen til at sy det længe ventede drømmeposebetræk. 

Long story short, så købte jeg en brugt drømmepose, da jeg var højgravid med intentionen om lige at nå at sy nyt betræk inden termin. Pff! Det lykkedes ikke...slet ikke. Maise er nu 6 1/2 måned gammel. Men det har heldigvis været så varmt i vejret, at vi ikke har manglet den. Før nu, hvor der er møg koldt om morgenen, og lillefuglen næsten ikke kan være i sin barnevognskasse længere, så vi snart må putte hende i klapvognsdelen til vores handy lille kombivogn - som alt andet lige ikke er særligt varm eller særligt puttehyggelig.
Efter laaang tids overvejelse mht. stofvalg er jeg endt med mørkebrun babyfløjl til yderstof, og inderstoffet er syet af et vintagedynebetræk, jeg købte på marked på Ingerslevs Boulevard for nogle måneder siden (selvom jeg egentlig havde købt noget andet forstof, som bare ikke føltes rigtigt. Trods stofprøver og hundrede søgninger på Google og Pinterest, for at blive sikker. Ubeslutsom, moi?!)
For at give det lidt ekstra liv valgte jeg, at snørekanten skulle være i et andet stof, og jeg synes selv, det er blevet ret fint med prikkerne i kanten. 

Ligesom jeg er pænt tilfreds med min lille trekant, der beskytter snørelukkeren (eller babyen, om man vil).

NU mangler jeg bare en dag ved lejlighed at skifte snorene på dynen, så de også bliver brune, som i lukningen og snørekanten, og at ombetrække håndtagene. Men det sidste bliver altså først, når jeg får besluttet mig for, om de skal være i det prikkede stof eller bare i babyfløjl... Hjælp?! 


Hvad synes du? 


...Og nårh ja, posen er også godkendt af "chefen", der bider billigende i træknappen og synes den er evigt skøn at få en svingtur i.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar