fredag den 25. september 2015

Savlesmæk på 3 måder

De sidste dage har jeg været handikappet takket være en dum krop og ikke mindst en voldsom sceneskedehindebetændelse i højre håndled og arm, så derfor har den primært stået på sofahvile og Netf(l)ix. Jeg har dog ikke helt kunne dy mig for at kaste et par savlesmække sammen af lidt stofrester - lillefuglen savler nemlig noget så frygteligt de her dage, og vores smæk-udvalg er efterhånden noget slidt og trist... 

Jeg har valgt at sy smækkene med tre forskellige slags stof på bagsiden. Hvorfor, tænker du måske? Jo såmænd fordi jeg er i tvivl om, hvad der reelt holder tør i længst tid - frotté, jersey (tak gamle T-shirt!) eller fleece. Så for fremtidige smækkes skyld må de her blive gennemtestet de næste dage.

Jeg har også tidligere forsøgt mig med et mellemlag af karklud, men jeg synes den blev for tyk. Og tænker at mellemlag af vådliggerlagen vil være for stift...

Hvad bruger du som bagside?


De to nederste er vrangsyet og vendt, og den ene har fået en pyntestikning. Den øverste til højre har jeg syet med en særlig ligeud-zigzag-kombisting min Singermaskine har - lidt en slags "overlock wannabe", som jeg er spændt på at se efter nogle ganges vask.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar