onsdag den 4. november 2015

Dukkevogn 2.0

Så skete det igen: Hverdagen stak af med mig og jeg glemte helt mit løfte til mig selv om, at jeg ville blive bedre til at få dokumenteret mine kreative fremskridt her på bloggen. Suk! Men nu har jeg lige ti minutters ventetid (tak tørretumbler!), so here it goes....

For nogle måneder siden fandt jeg en gammel dukkevogn ved storskrald. Og ikke hvilken som helst dukkevogn, men en Moover med den sødeste form. Den var dog godt brugt og ret så medtaget efter at have stået ude, så den trængte til en makeover - enter kreamor!

For at hjulene kunne blive køreklar igen, måtte jeg have lidt assistance af min bedre halvdel, men han syntes heldigvis det var ret fedt at træde til med sandpapir, olie og boremaskine, og som han så fint sagde: "Så kan vi sige, at VI har lavet den". Jada...
Gummikanten på hjulene var desværre så mørnet, at gummiet hellere ville lave grimme mærker på gulvet end blive på vognen, så de måtte af. Indtil videre har jeg bare sat en mængde elastikker på hjulene. Ved I mon, hvor/om man kan købe de sorte gummiringe, der passer til??



Som næsten altid glemte jeg at tage nogle gode før-billeder, men et enkelt procesbillede blev det da til, så I kan se, hvor fjollet jeg var.

Ja, selve vognen hænger rigtignok ned fra vores parasol. Så kunne jeg spraye hele moletjavsen på en gang, og det er altså vældig praktisk, når den skal have tre lag.

Nu mangler babydukken bare en dyne, men det må blive en anden dag... (Psst! Dukkekjolen har jeg forresten også selv kreeret for nyligt)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar