mandag den 29. februar 2016

En hæklet dukkekyse

For nogle måneder siden var jeg ved at finde ud af, hvad jeg skulle hækle i barselsgave til min venindes lille pige (hvad det endte med, kan du bl.a. se her). Jeg gik i gang med en kyse i lilla og orange strømpegarn, og den endte med at blive aaalt for lille. Øv. Jeg har vist set mig sur på den, for jeg havde glemt alt om den og fandt den så i dag i bunden af min hæklepose - helt færdig, der skulle bare lige ordnes ender, og så var den klar og helt perfekt til Maises lille babydukke. Pyh, så var det ikke helt spildt arbejde...



Sidespring: Dukken hedder i daglig tale "Baby", og Maises større stofdukke hedder (trommehvirvel...) "Dukke" - er det mon kun hos os, at dukkerne er så stakkels med navngivningen?

Tilbage til kysen:
Opskriften har jeg fundet lige her. Tak for lån. Den skal helt sikkert prøves igen i noget tykkere garn og måske med en ekstra række, når der engang igen er småfolk under opsejling... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar