tirsdag den 27. september 2016

Modificeret Twisthue

For noget tid siden lånte jeg bogen Lutter løkker 2 på biblioteket - og blev straks forelsket i den. Den er fuld af moderne takes på hæklet beklædning, der er lige til at gå til og skrevet af kvinden bag bloggen Lutter Idyl. Det var derfor meget trist at skulle aflevere den igen, og jeg bliver altså nødt til at eje den. Overvejer om jeg kan vente, så det kan blive et juleønske...

Inden jeg med tungt hjerte måtte give den tilbage til biblioteket, fik jeg hæklet en udgave af twisthuen til Maise (og begyndt på et andet projekt, som er en gave. Jeg viser frem, når det er helt færdigt og afleveret til modtageren). Dog måtte jeg ændre på maskeantal og nål, for jeg havde en lækker uldrest, jeg syntes var mægtig fin til formålet, som var noget tykkere end det i opskriften.


(Ja, det blev lige min Kählervase, der stod model - for lillefuglen ville bare ikke stå stille, da hun først fik huen på...suk)

Jeg synes det fine, og faktisk nemme, mønster giver en fin effekt, så den ensfarvede hue får lidt mere karakter.

Om den crazy gule pompom skal lade livet for en mindre og mere tækkelig version overvejer jeg lige pt. Lillefuglens yndlingsfarve er gul, så den blev lavet på bestilling, men er måske lige væld stor og vild til at man rigtig bemærker den fine struktur på selve huen. Hvad synes du?

2 kommentarer:

  1. Jeg ELSKER den kæmpestore gule sol oven på huen. Behold den! Der er ikke store, gule pomponer nok i verden!

    SvarSlet
  2. Tak, Anna! Meget valid pointe :)

    SvarSlet