lørdag den 15. oktober 2016

Raglanbluse/Sommerfugl a la frøken Thy

For nogle uger siden blev jeg færdig med denne her hæklede sag til lillefuglen med flæseærmer og mønster foran:



Den er hæklet med udgangspunkt i opskriften hos Kvalitid (her: http://kvalitid.dk/opskrift-paa-raglanbluse-sommerfugl-free-pattern/), men jeg har efter de første rækker valgt at hækle den rundt midt bag - eller dvs. samle den efter hver række med en km og vende med 3 lm, så mønsteret bibeholdes - så der kun er en lille åbning foroven med en fin kaninknap i træ, jeg var så heldig at få af Anna-ananas.



Udover at hækle den sammen har jeg også lavet om i nål og garn, så opskriften str.18-24 mdr kunne du til en størrelse 2-3 år i stedet. Jeg har altså brugt lidt tykkere garn og er gået en nålstørrelse op, og den passer hende perfekt. Pyh...
Jeg har også leget lidt ekstra med reliefmaskerne og lavet et mønster nederst på blusen. Jeg synes selv, det er ret diskret og fint, og det giver tilmed lidt form på blusen, fordi reliefmaskerne giver lidt ribeffekt.


Det er måske lidt svært at se pga. det mørke garn, men det danner ligesom små trekanter. Idéen er hermed givet videre... 

Opskriften var nem at gå til, og blusen er både sød og hurtigt hæklet, så det er ikke sidste gang jeg laver en modificeret sommerfuglebluse. 


4 kommentarer:

  1. Tak, Anna! Maise er især glad for kaninen ;)

    SvarSlet
  2. Hej Signe
    hvor er den blevet fin - jeg er vild med den lukkede version :) Jeg linker til din version :)

    Trine // kvalitid.dk

    SvarSlet