onsdag den 30. november 2016

DIY: Hurtigt barnevognslagen


Da jeg skulle til at lægge det ultrakedelige hvide barnevognslagen i barnevognen slog det mig - hvorfor hulan skal lagner altid være så kedelige og ensfarvede?! Et hurtigt dyk i stoflagerets bunke og 10 minutter ved kreabordet kunne heldigvis råde bod på det - voilà: mønstret lagen og lidt finere barnevogn til lillebror (og hans mor).
Man kunne helt sikkert gøre det pænere ved at lave en pæn løbegang til elastikken, men her er en quickguide til den utålmodige (eller hvis du måske ligesom mig ikke kan holde til at sidde ret længe ved sybordet ad gangen):

1) Stryg evt. dit stof - det er meget nemmere nu, end når der er kommet elastik på!
2) Læg barnevognsmadrassen på dit stof og klip rundt om. Jeg har klippet med cirka 10 cm foldekant.
3) Zigzag elastikbånd på lidt fra kanten - husk at hive i elastikken ;)
- done!

I retrospekt tror jeg endda, det ville blive okay kun med elastik i enderne af lagnet.



...Barnevognskæden er med de samme hæklede dyr, som på Maises kæde i sin tid - de er bare blevet vasket og har fået ny snøre, klips og træperler. Jeg blev altså helt nostalgisk, da jeg satte den på... Det er selvfølgelig hyggeligt at lave nyt til lillebror, men der er nu også noget skønt over at kunne genbruge fra storesøster - også selvom de er blevet lidt skæve med tiden og efter turen i vaskemaskinen :)
Psst! Den oprindelige barnevognskæde kan du se her: http://mademoisellethy.blogspot.dk/2014/05/maises-barnevognskde.html?m=1
Og opskriften på dyrenes kroppe kan du finde lige her: http://mademoisellethy.blogspot.dk/2013/11/diy-hklede-dyr-til-barnevognskde.html?m=1


Ingen kommentarer:

Send en kommentar