fredag den 18. november 2016

Sengeslangen Sofus

Mød husets nyeste beboer: Sengeslangen Sofus. 


Sofus er cirka tre meter lang, og hans mønstrede ydre er en blanding af nykøbt stof, rester og vintagesengetøj - han har et godt sovehjerte og masser af pudefyld (i form af 2 1/2 af de billige hovedpuder fra Ikea). Hans fornemste opgave bliver at gøre lillebror tryg og lun i tremmesengen, men derudover kan han jo foldes, leges med og ligges på i en uendelighed.


Jeg valgte at give ham lukkede øjne, fordi han primært er en soveslange, og derfor ikke skal have for spændende stirrende øjne, der måske kunne holde lillebror vågen. Jeg er heller ikke fan af slanger med store åbne munde - det ville jeg i hvert fald ikke selv finde særligt beroligende at kramme med... Jeg har helt bevidst lavet stofstykkerne i varierende bredde, så han ikke blev for "pæn".




(Pssst! Sofus er lavet efter mit helt eget hoved, men hvis du vil ud i et lignende projekt, har Stof2000 en gratis guide på deres hjemmeside til en åbenmundet slange. Sofus sover, har lukket mund, er lidt tykkere om maven, er længere og har længere halespids i flere stoffer (fordi jeg synes den ligesom er for spids og pludselig på mange af dem, jeg har luret på) men idéen er jo den samme...)

Til min datter lavede jeg i sin tid en mere traditionel sengerand i hobbyskum (se her: http://mademoisellethy.blogspot.dk/2014/09/sengerand-til-den-lille-fugl.html?m=1), så nu er jeg spændt på, om slangen bliver en større/mindre succes. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar